C# Resimli Hafıza - Eşleştirme Oyunu Kodları

csharp-resimli-hafiza-eslestirme-oyunu-sureli-C# Resimli Hafıza - Eşleştirme Oyunu

Merhabalar herkese hayırlı Ramazanlar Üniversite öğrencisine programladığımız bu oyunu bugün sizlere ücretsiz dağıtıyorum.
Uygulamanın çalışma mantığı basit rastgele veri tabanında resimler getiriliyor aynı resim 2 kere getiriliyor. Rastgele yerlere konuluyor tıklandığında konumları aynı ise resimler aynıdır deyip süreye göre puan veriyor.
Sql veri tabanı ile hazırlanmış bu uygulama güzel bir örnek niteliğindedir. Rar içerisinde açıklamalı word belgesi şeklinde 2 formu adım adım anlattım.
Veri tabanında hata alanlar için öncelikle hafiza_oyunu_db şeklinde bir veritabanı oluşturun utf8 ardından içe aktar diyerek veritabanını içe aktarabilirsiniz.
Veritabanı olarak phpmyadmini veya navicati deneyiniz.

Kodlamadan Önce
1.      Oyun nasıl olabilir? Nasıl çalışır? Şeklinde ki soruların cevaplarını boş bir A4 kağıdına kendi düşüncelerimiz ile yazdık.
2.      Daha sonra veritabanı için çizim yaptık ve bu çizimleri bilgisayar üzerinde veritabanı haline getirdik.
3.      Kafamızda ki tasarımı kağıda döktük ve görsellik için neler olabilir düşündük.

Visual Studio’ya giriş
Yeni bir Windows Form Application açtık ve projenin adını hafiza_oyunu yaptık.
Formun özelliklerini properties panelinden değiştirdik.
·        Name : giris (formun name’i giris olarak değiştirildi.)
·        Font : Times New Roman; 12pt (Formu tüm yazı tipleri değiştirildi.)
·        StartPosition : CenterScreen (Formun ilk başlangıç konumu ekranın ortası olarak seçildi.)
·        FormBorderStyle : FixedSingle (Sabit boyutlarda form için ayarlandı.)
·        MaximizeBox : False (Sağ üstteki üyültme butonunu kapattık)
·        Size : 500; 600 (Boyut belirledik.)
·        Text : Hafıza Oyunu (Form başlığını değiştirdik.)
·        BackgroundImage : hafiza_oyunu.Properties.Resources.background (Form arkaplanını değiştirdik.)
Formu ayarladıktan sonra form üzerine eklenecek nesneleri ekledik.
Nesneler 
·        4 Buton(Oyuna başla,Yüksek skor,Nasıl oynanır?,Ayarlar)
·        1 Textbox(İsim giriniz.)
·        1 Combobox(Seviye)
Nesnelerin nameleri düzenlendi.
button_Oyuna_Basla, button_Yuksek_Skorlar, button_Nasil_Oynanir, button_Ayarlar
textBox_isim_giriniz
comboBox_Seviye
Ekrana picturebox yerleştirildi ve image değerine hafiza_oyunu.Properties.Resources.banner ı ekledik ve picturebox’ın background ayarını transparent olarak değiştirdik.
islemlerDB.cs adında bir class oluşturduk veri tabanında kullanabileceğimiz işlemleri burada ki methotlar sayesinde gerçekleştireceğiz.
degiskenler.cs adında bir class oluşturduk. Bu classta formlar ve program içerisinde kullanacağımız değişkenleri tanımlıyoruz.



Yeni bir form oluşturuyoruz ve Oyun.cs olarak kaydediyoruz. Formun özelliklerini properties panelinden değiştirdik.
·        Name : giris (formun name’i giris olarak değiştirildi.)
·        Font : Times New Roman; 12pt (Formu tüm yazı tipleri değiştirildi.)
·        StartPosition : CenterScreen (Formun ilk başlangıç konumu ekranın ortası olarak seçildi.)
·        FormBorderStyle : FixedSingle (Sabit boyutlarda form için ayarlandı.)
·        MaximizeBox : False (Sağ üstteki üyültme butonunu kapattık)
·        Size : 995; 770 (Boyut belirledik.)
·        Text : Hafıza Oyunu (Form başlığını değiştirdik.)
·        BackgroundImage : hafiza_oyunu.Properties.Resources.background (Form arkaplanını değiştirdik.)
Ekrana 2 panel ekledik. İlk panelimizin özelliklerini properties panelinden değiştirdik.
·        Name : panel_sure_skor (formun name’i giris olarak değiştirildi.)
·        Background : Transparent (Formun arkaplan rengini transparan yaptık.)
·        Font : Times New Roman; 12pt (Formu tüm yazı tipleri değiştirildi.)
·        Dock : Top (Formun Sabitlik değeri yukarı olarak değiştirildi..)
İkinci panelimizin özelliklerini properties panelinden değiştirdik.
·        Name : panel_oyun (formun name’i giris olarak değiştirildi.)
·        Background : Transparent (Formun arkaplan rengini transparan yaptık.)
·        Font : Times New Roman; 12pt (Formu tüm yazı tipleri değiştirildi.)
İlk panele 5 tane label ekliyoruz.
1.      name : label1 ve text değeri READY
2.      name : label_Geriye_Sayilan_Sure ve text değeri SN
3.      name : label_Puanve text değeri boş
4.      name : label4 ve text değeri GEÇEN SÜRE :
5.      name : label_ileriye_Sayilan_Sureve text değeri SN

Diğer paneller basit olduğu için kaleme almadım.

C# Eğitici programlar, uygulamalar ve kodların en iyi adresi www.projevekod.com
Dosyayı hemen ücretsiz indir.

Yorumlar